2011. július 15., péntek

Hogyis van ez: koszos Bergen?!

Igen, amikor Bergenről kérdeznek az első 2-3 mondatban szinte biztos megemlítem, hogy mennyire szutykos, koszos egy város. Persze ez mindenkit megdöbbent, hogy Budapest után, hogy mondhat valaki ilyet, főleg egy skandináv városról. Valóban nem erre számít az ember. Jó pár éve nem is ezt tapasztaltam Svédországban, de ugye ez Norvégia.

 Egy átlagos megálló tisztasága

Elérkezettnek láttam az időt, hogy valahogy megmutassam mire gondoltam, amikor azt mondtam koszos. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a legnagyobb szemét halmokkal télen és tavasszal találkoztunk, ugyanis a turista szezon beköszöntével rögtön megtelnek az utcák, az egyébként alig látható utcaseprő jellegű emberkékkel.
 Az igen elfoglalt, szorgos munkaerő

Emellett fontosnak tartom felhívni az otthoniak figyelmét, hogy nézzenek körbe Budapesten ugyanis sokkal sokkal tisztább mint valaha volt, sőt semmi szemét nincs a belvárosban.
Az egy érdekes kérdés, hogy miért ilyen gusztustalan a város, a legkönnyebb a sok bevándorlóra fogni. De ez persze nem ennyire fekete - fehér. Saját tapasztalatból én azt mondhatom, hogy a norvégok sokkal többet szemetelnek, mint ázsiai, vagy afrikai "lakótársaik".

 Norvég fiatal, és a belváros utcája

Igen gyakori látvány, hogy élére vasalt, láthatóan jómódú üzletember köp át az utca túl feléig. Elvileg Európában vagyunk, mégis az összes fehér ember úgy viselkedik, mintha most másztak volna le a fáról. Nyilvános helyen szinte az összes elérhető testrészüket markolásszák, turkálnak benne, vakarásszák, hogy a többit ne is említsem. Ami egyértelműen kiderült, hogy a norvégoknak nincs igényük a tisztaságra.

Egy központi szupermarket környéke

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése